Hiszpański producent samochodów zakończył pierwszą połowę 2019 r. osiągając najwyższą w historii sprzedaż. Popyt na samochody marki wzrósł o 8,4%, osiągając łączny wolumen 314 300 samochodów. Po raz pierwszy w historii SEAT-a sprzedano ponad 300 000 pojazdów w pierwszym półroczu i przekroczono tym samym rekord ustanowiony w tym samym okresie 2018 r. (289 900). Wzrost sprzedaży odnotowano również w Polsce, gdzie w czerwcu zarejestrowanych zostało o 6,1% więcej aut niż przed rokiem, przekraczając liczbę 1000 egzemplarzy.
Czerwiec to już drugi miesiąc z rzędu, kiedy SEAT odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Mówiąc dokładniej, w szóstym miesiącu roku, na całym świecie sprzedano 57 300 samochodów hiszpańskiej marki, czyli o 11,5% więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Czerwiec dla SEAT-a nigdy nie był tak pomyślny. Ustanowiony w 2018 r. rekord (51 400 sprzedanych pojazdów) nie zapisał się na długo w historii firmy jako ten najlepszy – już rok później udało się osiągnąć lepszy rezultat.
Dostawcy marki CUPRA* również ustanowili rekord w pierwszej połowie 2019 roku. Do tej pory CUPRA sprzedała 12 700 samochodów, czyli o 73,1% więcej niż w tym samym okresie 2018 roku. (* wynik jest wliczony w całkowitą sprzedaż SEAT-a).
Wiceprezes SEAT-a ds. sprzedaży i marketingu oraz Dyrektor generalny CUPRA, Wayne Griffiths bardzo pozytywnie ocenił wyniki pierwszego półrocza: - Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej w Europie, gdzie liczba rejestracji samochodów albo maleje, albo utrzymuje się na tym samym poziomie, my ciągle się rozwijamy i to szybciej niż można by się tego spodziewać. Ta korzystna ewolucja pozwala nam zwiększyć udział w rynku i zyskać na znaczeniu. Przewidujemy, że scenariusz na drugą połowę 2019 roku będzie bardzo podobny do tego z ostatnich miesięcy. Oczekujemy, że SEAT i CUPRA utrzymają ten sam trend wzrostowy.
Od stycznia do czerwca 2019 roku globalna sprzedaż SEAT-a zwiększyła się m.in. dzięki wzmocnieniu pozycji marki na kluczowych rynkach. Kondycja producenta samochodów wypadła najlepiej w Niemczech – sprzedano tutaj 66 500 pojazdów SEAT-a (+ 16,2%), co jest najlepszym półrocznym rezultatem osiągniętym w tym kraju przez markę. W Hiszpanii SEAT urósł o 3,2% (64 200 sprzedanych pojazdów). W rodzimym kraju, marka jest liderem branży motoryzacyjnej, a zawdzięcza to w głównej mierze najlepiej sprzedającemu się Leon-owi. W Wielkiej Brytanii, hiszpański producent samochodów również pobił półroczny rekord, sprzedając 37 700 samochodów, czyli o 5,1% więcej niż w 2018 r. We Francji udało się pobić wynik z 2011 r. (18 500; + 17,1%), a we Włoszech osiągnięto najlepszy od dekady rezultat (14 900; + 16,5%).
SEAT umocnił swoją pozycje także w czterech innych krajach Europy: Austrii (12 500; + 6,5%), gdzie samochody hiszpańskiego producenta są jednymi z najczęściej kupowanych; Szwajcarii (6 900; + 13,7%), Szwecji (4 300; + 9,2%) i Danii (3 500; + 26%). Firma odnotowała również wzrost w Polsce, gdzie zarejestrowała o 6,1% więcej aut niż w czerwcu 2018 roku. W polskich wynikach szczególną uwagę zwraca wzrost popularności modelu Arona, kompaktowego SUV-a, który w pierwszym półroczu 2019 roku (1296 egz.) odnotował wzrost sprzedaży o 56,8% względem pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku (820 egz.). Także model Ateca notuje wzrost popularności – w pierwszym półroczu 2019 zarejestrowanych zostało o 30% więcej sztuk tego modelu niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Istotny udział w tym sukcesie miały atrakcyjne produkty finansowe – co trzeci samochód marki został sfinansowany w ramach oferty SEAT Financial Services.