SEAT z rekordową sprzedażą 200 000 samochodów w cztery miesiące

20-05-2019 08:37

Tylko w kwietniu br. SEAT sprzedał rekordową liczbę 51 000 pojazdów, poprawiając wynik o 1,8% względem ubiegłorocznego okresu. Ten miesiąc 2019 roku był najlepszym kwietniem w historii hiszpańskiej marki – do Klientów trafiło o 900 więcej samochodów niż w tym samym miesiącu 2018 roku.

Nieustannie rośnie również popularność samochodów nowej marki CUPRA. W pierwszych czterech miesiącach 2019 roku CUPRA sprzedała 7 900 samochodów*, czyli o 82,3% więcej niż w tym samym okresie w 2018 roku. (* wynik jest wliczony w całkowitą sprzedaż SEAT-a).

Wzrost o 52% w Polsce

Wiceprezes SEAT-a ds. sprzedaży i marketingu oraz Dyrektor generalny CUPRA, Wayne Griffiths podkreśla: – Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej początek 2019 roku okazał się dla nas niezwykle udany. Odnotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży, szczególnie widoczny na kluczowych rynkach europejskich. Jesteśmy przekonani, że uda się utrzymać ten pozytywny trend przez resztę roku. Będzie to możliwe dzięki szerokiej ofercie SUV-ów, które obecnie stanowią ponad 40% globalnej sprzedaży marki. CUPRA wniosła znaczący wkład w nasz sukces, odnotowując dobre wyniki sprzedażowe dwóch nowo wprowadzonych modeli – CUPRA Ateca i Leon CUPRA.

SEAT zajmuje coraz silniejszą pozycję również na polskim rynku. W kwietniu 2019 roku polscy nabywcy zarejestrowali zdecydowanie więcej hiszpańskich SUV-ów niż w analogicznym okresie zeszłego roku – liczba rejestrowanych modeli Ateca, Arona i Tarraco wzrosła o 52%. Znacznie większą popularnością cieszą się również CUPRY – Leon i Ateca. Rejestracja tych samochodów w pierwszym kwartale 2019 roku wzrosła na polskim rynku w porównaniu do zeszłorocznego okresu o 29%.


Porównując pierwsze cztery miesiące 2019 i 2018 roku, największy wzrost w ilości sprzedanych aut odnotowano w Niemczech, Algierii i Wielkiej Brytanii. Głównym rynkiem zbytu SEAT-a pozostaje rodzima Hiszpania, w której sprzedano 40 900 samochodów – o 4,2% więcej niż w zeszłym roku. Marka w Hiszpanii jest liderem sprzedaży, a Leon – najlepiej sprzedającym się modelem. Niemcy (40 100; +13,4%) i Wielka Brytania (25 500; +7,6%) zbliżają się do hiszpańskich wyników, podczas gdy Francja i Włochy – dwa z kluczowych rynków w strategii europejskiego rozwoju SEAT-a – osiągają dwucyfrowe wzrosty, wynoszące odpowiednio: 11 400 (+14,6%) i 9 600 (+14,4%) sprzedanych pojazdów.

Wyniki finansowe w górę

Rosnący popyt na samochody SEAT-a oraz znaczny udział sprzedaży pojazdów z wyższą marżą pozwoliły hiszpańskiej firmie wypracować w pierwszym kwartale 2019 roku rekordowy zysk na poziomie 89 mln euro. Jest to najlepszy wynik SEAT-a, wyższy od zeszłorocznego o 5,5% (85 milionów euro). Ponadto, po raz pierwszy w historii marki, obroty w okresie styczeń-marzec przekroczyły 3 mld euro (3,053 mld). Jest to prawie 10-procentowy wzrost, w porównaniu z wynikami odnotowanymi w analogicznymi okresie zeszłego roku (2,782 mld euro).