MWC 2019: SEAT zaprezentuje nowy pojazd miejski

14-02-2019 12:10

− Mobilność się zmienia, a nasza rola jako producenta i dostawcy samochodów, zmienia się wraz z nią. Musimy odpowiednio reagować na ten globalny trend i dostarczać nowe platformy transportu, które będą spełniały wymagania miast przyszłości. SEAT chce być liderem zmian i jest mocno zaangażowany w kilka projektów związanych z mobilnością, a MWC jest idealnym miejscem, aby zaprezentować je światu – powiedział Luca de Meo, Prezes SEAT.


Nadjeżdża samochód 5G

W ramach projektu 5G Barcelona, którego celem jest promowanie stolicy Katalonii jako lidera technologii 5G wśród europejskich metropolii, SEAT i Telefónica rozpoczną także pilotażowy test platformy 5G Connected Car. Inicjatywa ma zapewnić komunikację między samochodem, otaczającą go infrastrukturą oraz innymi pojazdami i będzie pierwszym krokiem w kierunku wspólnego transportu autonomicznego.


Ride-sharing i autobus na żądanie

Podczas tegorocznej konferencji zaprezentują się również przedstawiciele XMOBA i Metropolis:Lab − dwóch niezależnych spółek Grupy SEAT, które pracują nad inteligentnymi rozwiązaniami poprawiającymi mobilność w metropoliach. Na stoisku SEAT-a zostaną przedstawione szczegółowe informacje dot. postępów poczynionych w ramach projektu Bus On Demand, którego celem jest zwiększenie wydajności transportu publicznego za pomocą pojazdów na bieżąco reagujących na potrzeby mieszkańców. Marka zaprezentuje również efekty inicjatywy ride-sharingu, która przy pomocy smartfonów, nawigacji GPS i sieci społecznościowych pozwala umawiać się ludziom na wspólne przejazdy w tym samym kierunku, np. do pracy. W 2019 roku oba rozwiązania wejdą w kolejną fazę rozwoju, dzięki czemu będą szerzej dostępne w Barcelonie.


W poszukiwaniu talentów i start-upów

SEAT ponownie dołączy do inicjatywy 4 Years From Now (4YFN) – międzynarodowego wydarzenia technologicznego organizowanego dla przedsiębiorców i start-upów. W ramach projektu przedstawiciele firm mają możliwość spotkania się z największymi talentami i zapoznania się z innowacyjnymi rozwiązaniami, nad którymi pracują. W trakcie MWC marka zorganizuje szereg aktywności, aby zaprezentować aktualnie prowadzone projekty i zaprosić najzdolniejszych do podjęcia wyzwań z nimi związanych.


Projekt Start4big to natomiast pierwsza otwarta, międzybranżowa inicjatywa digitalowa pod patronatem Aigües de Barcelona, Caixabank, Naturgy, SEAT-a i Telefóniki. Jej celem jest wyszukanie najlepszych międzynarodowych start-upów i zaangażowanie ich w rozwój przełomowych technologii, które w przyszłości wpłyną na relacje z klientami.