Nowy hiszpański samochód wyścigowy weźmie udział w mistrzostwach WTCR 2020 jako oficjalny pojazd zespołu Zengő Motorsport. Do ekipy dołącza Mikel Azcona, mistrz TCR Europe 2018 i oficjalny kierowca marki. Pierwsze wyścigi serii odbędą się 12 i 13 września na belgijskim torze Zolder.
Za kierownicami trzech sportowych CUPR zasiądą Mikel Azcona, mistrz Węgier Gábor Kismarty-Lechner oraz debiutujący Bence Boldizs. – Przygotowania do tegorocznych mistrzostw zacząłem tuż po finale zeszłorocznej edycji w Malezji – mówi Azcona. – Mistrzostwa WTCR to najwyższy poziom wyścigów samochodów turystycznych i zamierzam w pełni wykorzystać tę okazję. A model Leon Competición został stworzony, aby wygrywać właśnie w tym formacie wyścigów.
Wyścigi na torach całej Europy
Mistrzostwa rozpoczną się na torze w belgijskiej miejscowości Heusden-Zolder. Kolejne etapy odbędą się kolejno na niemieckim Nürburgring, słowackim Slovakia Ring, węgierskim Hungaroring, hiszpańskim Motorland Aragón oraz włoskim Adria International Raceway. W sumie do 15 listopada zaplanowano 16 wyścigów formatu WTCR.
– W tym roku CUPRA bierze udział w mistrzostwach WTCR wspólnie ze światowej klasy partnerem – mówi Jaime Puig, dyrektor CUPRA Racing. – Zengő Motorsport to zespół, który współdzieli nasz entuzjazm do sportowej rywalizacji, sportów samochodowych i promowania młodych talentów. Rok po świetnym debiucie Mikel Azcona ponownie wystartuje w serii, co cieszy nas tym bardziej, że tegoroczna odsłona CUPRY Leon Competición już potwierdziła swój potencjał.
Mocny debiut CUPRY na torze
CUPRA Leon Competición została zaprojektowana, by sprostać wymogom wyścigów w formacie TCR. Samochód napędza 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem, który w połączeniu z sześciobiegową skrzynią sekwencyjną przekłada się na 340 KM mocy przy 6800 obrotach na minutę oraz maksymalny moment obrotowy równy 410 Nm. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 260 km/h.
W porównaniu do poprzedniej generacji, CUPRY TCR, Leon Competición wyróżnia się nowymi projektami karoserii oraz geometrii podwozia, które pozwoliły na obniżenie masy pojazdu, optymalizację sztywności zawieszenia oraz zwiększenie możliwości dostosowania pojazdu do potrzeb poszczególnych zespołów i kierowców. Już półtora miesiąca po premierze nowego modelu na torze w Monzy egzemplarze kierowane przez Salvatore Tavano z Scuderia del Girasole by CUPRA Racing oraz Roberta Dahlgrena z PWR Racing uplasowały się na szczytach tabel wyścigów obu formatów.