Powstanie SEAT:CODE, ogłoszone w 2019 roku, stanowi kolejny etap cyfrowej transformacji hiszpańskiej firmy. Do głównych zadań centrum należy zwiększenie efektywności procesów oraz wzmocnienie modelu biznesowego firmy w dziedzinach nowej mobilności, łączności samochodu z otoczeniem oraz cyfryzacji pojazdów.
– Siedziba SEAT:CODE potwierdza nasz bliski związek z miastem, w którym przed 70 laty powstał SEAT – mówi Carsten Isensee, prezes SEAT-a. – Barcelona jest jednym z największych europejskich centrów cyfryzacji i innowacji. Nowa siedziba SEAT:CODE przełoży się na wzmocnienie pozycji miasta na świecie.
Cyfrowe priorytety SEAT-a
Przez pierwszy rok działalności 50 specjalistów SEAT:CODE rozwinęło priorytetowe projekty z obszarów marketingu i sprzedaży, produkcji oraz logistyki. Eksperci działali również nad inicjatywami wpisującymi się w strategię mikromobilności SEAT-a. Wśród najważniejszych zadań można wymienić m.in. stworzenie platform przeznaczonych do rezerwacji przedsprzedażowej modelu CUPRA Ateca Limited Edition, leasingu Mii electric czy pilotowej platformy Fast Lane umożliwiającej dostawę zamówionego samochodu w terminie do trzech tygodni.
Zespół SEAT:CODE współpracował również przy tworzeniu oficjalnych stron CASA SEAT oraz CUPRA, aplikacją ByBus oraz serwisem współdzielenia SEAT MÓ. Pracownicy przygotowali również cyfrowe narzędzia logistyczne, które pomogły przy dystrybucji respiratorów montowanych w zakładach SEAT-a w Martorell podczas pandemii COVID-19. Hiszpańskie centrum oprogramowania, którym zarządza Carlos Buenosvinos, ma usprawnić transformację SEAT-a w firmę oferującą nie tylko pojazdy, ale i usługi cyfrowe.
Rozwiązania dla całej Grupy Volkswagen
Barcelońska siedziba SEAT:CODE zajmuje cztery piętra kamienicy przy ulicy Rambla, będącej jedną z głównych atrakcji turystycznych miasta. W najbliższych miesiącach zakończą się procedury rekrutacyjne, które umożliwią instytucji pracę w docelowym, 150-osobowym zespole. Przestrzeń biurowa centrum będzie współdzielona z oddziałem programistycznym Porsche, Porsche Digital, co ma zapewnić większą synergię i sprawną wymianę wiedzy. Z wypracowanych rozwiązań będą mogły skorzystać wszystkie marki Grupy Volkswagen.