W pierwszym kwartale 2018 roku globalny wzrost sprzedaży napędzały trzy główne rynki SEAT-a - Hiszpania, Niemcy i Wielka Brytania. W Hiszpanii sprzedaż wzrosła o 15,5% (do 28 500 sprzedanych samochodów), następne były Niemcy (25 300; +22,8%) i Wielka Brytania (18 400; +9,6%) Były to rynki, na których marka osiągnęła najlepszy wynik sprzedaży w swojej historii.
W porównaniu do I kwartału 2017 roku, sprzedaż SEAT-a wzrosła najbardziej w Algierii. Odnotowano tam kolejny rekord. Kraj ten staje się piątym co do wielkości rynkiem pod względem wielkości sprzedaży samochodów. Do marca SEAT sprzedał tam 7200 pojazdów (2017: 900) Wprowadzono także na tamtejszy rynek piątą generację modelu Ibiza, która jest montowana w miejscowych zakładach w Relizane. SEAT potwierdził, że począwszy od lata przyszłego roku algierski zakład będzie prowadził końcowy montaż modeli Arona i Leon produkowanych dotąd w zakładach w Martorell. Pozwoli to spółce na dalsze zwiększanie sprzedaży w tym kraju.
SEAT odnotował ponadto duży wzrost na najważniejszych rynkach europejskich. Francja (7400; +15,4%), Włochy (6200; +16,7%), Austria (5700; +20,0%), Szwajcaria (3100; +21,4%), Holandia (2600; +68,1%). Spółka osiągnęła rekordowy poziom sprzedaży w pierwszym kwartale w Austrii i Szwajcarii oraz w Izraelu (3100; +3,0%).
Sukces modeli stworzonych przez SEAT-a owocuje wzrostem produkcji. W związku z tym, we wszystkie kwietniowe i majowe weekendy w zakładach w Martorell będzie pracować dziesięć dodatkowych zmian produkcyjnych na linii 1 (Ibiza i Arona) oraz siedem na linii 2 (Leon).
Historyczny wynik sprzedaży osiągnięty w pierwszym kwartale 2018 r. SEAT zawdzięcza wprowadzeniu modeli Ateca, Leon, Ibiza i Arona. Wprowadzono je w ciągu ostatnich dwóch lat. W latach 2018-2020 SEAT planuje wzbogacić swoją ofertę o jeden model co pół roku. Pierwsze nowe modele to SEAT Tarraco i CUPRA Ateca. Będą one dostępne w sprzedaży pod koniec bieżącego roku.