Szeroka gama dostępnych systemów napędowych stanowi odpowiedź na coraz większe zróżnicowanie potrzeb użytkowników. Każdy z nich sprawia, że najnowszy SEAT Leona łączy w sobie wydajność, wysokie osiągi i niskoemisyjność. Kierowcy mogą korzystać także z czterech zaprogramowanych trybów jazdy – Eco, Normal, Comfort i Sport. Możliwe jest również dostosowanie parametrów do indywidualnych potrzeb za pomocą nowego menu adaptacyjnego zawieszenia (DCC).
Siniki benzynowe
Wszystkie silniki benzynowe dostępne w najnowszym modelu SEAT-a Leona są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, zapewniając moc na poziomie od 90 KM do 140 190 KM. Gamę otwierają 1-litrowe trzycylindrowe jednostki o mocy 90 KM (przy 5500 obrotach na minutę) i 110 KM (przy 5500 obr./min). Pierwsza z nich zapewnia maksymalny moment obrotowy na poziomie 175 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min, druga – na poziomie 200 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min.
Oba 1-litrowe silniki TSI oraz 1.5-litrowa jednostka TSI o mocy 130 KM z manualnymi skrzyniami biegów działają w oparciu o cykl Millera i turbosprężarkę o zmiennej geometrii, aby zagwarantować spalanie na poziomie rzadko spotykanym w silnikach o tej pojemności skokowej. Cykl Millera optymalizuje sterowanie układem rozrządu poprzez wcześniejsze zamykanie zaworów dolotowych, co wraz z wyższym stopniem sprężania oraz zastosowaniem turbosprężarki dla lepszej kontroli mieszanki powietrzno-paliwowej. Pozwala to na poprawę wydajności nawet o 10%. Dzięki tej technologii dwie 1-litrowe jednostki TSI zużywają od 5,1 do 6,1 l paliwa na 100 km i emitują od 114 do 137 g CO2/km (według WLTP).
Jednostki 1.5-litrowe o mocy 130 KM i 150 KM współdziałają z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów. Silniki wykorzystują system aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT), który potrafi dezaktywować dwa z czterech cylindrów podczas jazdy w określonych warunkach, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa.
Zgodnie z WLTP zużycie paliwa 1.5-litrowej jednostki TSI o mocy wyjściowej 130 KM wynosi od 5,4 do 5,8 l/100 km, a emisja CO2 – między 123 a 132 g/km. W przypadku pojazdu z 1.5-litrowym silnikiem TSI o mocy 150 KM zużycie wynosi od 5,7 do 6,1 l/100 km w (od 5,6 do 6,4 l/100 km w wersji Sportstourer), a emisja CO2 – między 125 a 143 g/km (między 127 a 145 g/km w wersji Sportstourer). Najlepsze osiągi oferuje 2-litrowy silnik TSI o mocy 190 KM, wspierany przez siedmiostopniową dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG).
Silniki Diesla
Jednostki TDI nowego SEAT-a zostały wyposażone w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z podwójnym dozowaniem, który obejmuje podwójny wtrysk płynu AdBlue, co znacznie ogranicza poziom emisji NOx w porównaniu do silników Diesla oferowanych w poprzedniej generacji Leona. Dzięki temu oferowana gama silników Diesla spełnia surowe normy dotyczące emisji.
Najnowszy SEAT Leon Sportstourer jest dostępny z dwiema jednostkami napędowymi Diesla o pojemności 2 litrów TDI. Podstawowy wariant o mocy 115 KM jest dostępny z manualną skrzynią biegów, z kolei pojazdy z jednostkami o mocy 150 KM mogą być wyposażone w manualną albo automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG). Zużycie paliwa w ostatnim wariancie wynosi od 4,7 do 4,9 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie od 122 do 128 g/km. Wersja 150 KM ze skrzynią biegów DSG jest dostępna także z napędem na cztery koła 4Drive. Wersja hatchback nie jest oferowana z silnikiem wysokoprężnym.
Napędy hybrydowe
Hiszpański producent przyjął w 2019 roku ambitną strategię elektryfikacji. SEAT Leon to pierwszy samochód marki dostępny z napędem hybrydowym. Użytkownicy mogą wybrać spośród dwóch technologii: mild hybrid (eTSI) oraz plug-in hybrid (eHybrid).
Układ napędowy oparty na technologii „miękkej” hybrydy (eTSI) sprawia, że kompaktowy samochód staje się jeszcze bardziej wydajny. System jest dostępny w połączeniu z jednym z dwóch silników spalinowych – 1-litrową jednostką TSI o mocy 110 KM lub 1.5-litrową jednostką o mocy 150 KM. Silnik spalinowy sparowany z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG i 48-woltowym elektrycznym układem hybrydowym, co przekłada się na większą ekonomię spalania. Zużycie paliwa SEAT-a Leona w wersji mHEV z 1.5-litrowym silnikiem TSI o mocy 150 KM wynosi między 5,7 a 6,2 l/100 km (według WLTP). Emisja CO2 utrzymuje się na poziomie od 131 do 140 g/km.
Kultowy SEAT Leon po raz pierwszy dostępny jest również z zaawansowanym układem hybrydowym typu plug-in. Dzięki połączeniu 1.4-litrowego silnika spalinowego TSI, silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego o mocy 13 kWh i sześciobiegowej przekładni typu DSG, układ napędowy generuje 204 KM mocy. Tym samym auto w wersji hybrydowej oferuje najlepsze osiągi ze wszystkich wariantów.
Napęd typu plug-in hybrid pozwala kierowcom korzystać z trybu elektrycznego. Po jego uruchomieniu pojazd korzysta jedynie z energii zgromadzonej w akumulatorze pojazdu, zapewniając nawet 60 km zasięgu (według WLTP). Rozwiązanie nie tylko pozwala oszczędzać paliwo, lecz również przydaje się do jazdy w miastach, gdzie często obowiązują surowsze przepisy dotyczące jakości powietrza. Wersja plug-in hybrid będzie oferowana zarówno w wersji 5-drzwiowej, jak i Sportstourer.
Gama silników
Wersje benzynowe (TSI)
1.0 TSI 90 KM 5-stopniowa manualna skrzynia biegów
1.0 TSI 110 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
1.5 TSI 130 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
1.5 TSI 150 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
2.0 TSI 190 KM 7-stopniowa skrzynia biegów DSG
Diesel (tylko Leon Sportstourer)
2.0 TDI 115 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
2.0 TDI 150 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów
2.0 TDI 150 KM 7-stopniowa skrzynia biegów DSG
2.0 TDI 150 KM 7-stopniowa skrzynia biegów DSG 4Drive
mHEV
1.0 eTSI 110 KM mHEV 7-stopniowa skrzynia biegów DSG
1.5 eTSI 150 KM mHEV 7-stopniowa skrzynia biegów DSG
PHEV
1.4 eHybrid 204 KM PHEV 6-stopniowa skrzynia biegów DSG
Silnik | 1.5 TSI |
Maksymalna moc | 96 kW/130 KM / 5,000 – 6,000 obr./min |
Skrzynia biegów | manualna |
Cylindry/tłoki | 4 cylindry/16 tłoków |
Pojemność skokowa | 1 498 cm3 |
Średnica i skok | 74.5 x 85.9 |
Stopień sprężenia | 12.5 |
Maksymalny moment obrotowy | 200 Nm / 1,400 – 4,000 obr./min |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 9.4 sekundy |
Maksymalna prędkość | 213 km/h |
Zużycie paliwa (l/100km) | WLTP: 5,4 – 5,8 |
Emisje CO2 (g/km) | WLTP: 123-132 |
Silnik | 1.5 TSI |
Maksymalna moc | 110 kW/150 KM / 5,000 – 6,000 obr./min |
Skrzynia biegów | manualna |
Cylindry/tłoki | 4 cylindry/16 tłoków |
Pojemność skokowa | 1 498 cm3 |
Średnica i skok | 74.5 x 85.9 |
Stopień sprężenia | 10.5 |
Maksymalny moment obrotowy | 250 Nm / 1,500 – 3,500 obr./min |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 8.4 sekundy |
Maksymalna prędkość | 221 km/h |
Zużycie paliwa (l/100km) | WLTP: 5,7-6,1 |
Emisje CO2 (g/km) | WLTP: 129-139 |
Silnik | 1.5 TSI mHEV |
Maksymalna moc | 110 kW/150 KM / 5,000 – 6,000 obr./min |
Skrzynia biegów | DSG |
Cylindry/tłoki | 4 cylindry/16 tłoków |
Pojemność skokowa | 1 498 cm3 |
Średnica i skok | 74.5 x 85.9 |
Stopień sprężenia | 10.5 |
Maksymalny moment obrotowy | 250 Nm / 1,500 – 3,500 obr./min |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 8.4 sekundy |
Maksymalna prędkość | 221 km/h |
Zużycie paliwa (l/100km) | WLTP: 5,7-6,2 |
Emisje CO2 (g/km) | WLTP: 131-140 |
Silnik | 2.0 TDI |
Maksymalna moc | 110 kW/150 KM / 3,000 – 4,200 obr./min |
Skrzynia biegów | DSG |
Cylindry/tłoki | 4 cylindry/16 tłoków |
Pojemność skokowa | 1 968 cm3 |
Średnica i skok | 81.0 x 95.5 |
Stopień sprężenia | 16 |
Maksymalny moment obrotowy | 360 Nm / 1,500 – 3,500 obr./min |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 8.6 sekundy |
Maksymalna prędkość | 218 km/h |
Zużycie paliwa (l/100km) | WLTP: 4,7-4,9 |
Emisje CO2 (g/km) | WLTP: 122-128 |