Salony marki SEAT zajęły pierwsze miejsce w tegorocznej, 16-tej edycji Wielkiego Testu Salonów Kantar Automotive. Hiszpańska marka uzyskała najwyższe noty w kategoriach: „aktywna rozmowa sprzedawcy z kupującym” oraz „obsługa klienta”, a także okazała się bezkonkurencyjna podczas jazd testowych – uzyskując najlepszy wynik w historii rankingu.
W 16. edycji testu zostało sprawdzonych aż 359 autoryzowanych salonów 22 polskich importerów. W przeciągu kilku ostatnich miesięcy w autoryzowanych salonach pojawiali się tajemniczy klienci, którzy oceniali organizację salonu, obsługę klienta oraz jazdę próbną. Ich zadaniem było sprawdzenie jak są obsługiwane osoby zamierzające dokonać zakupy nowego auta.
W kategorii „organizacja salonu” audytorzy sprawdzali m.in. drogę dojazdową do dealera czy ekspozycję samochodów testowych. Najważniejszą oraz sprawdzaną z największą dokładnością kategorią jest „obsługa klienta”. Już na wstępie sprawdzane jest jak szybko obsługujący podchodzi do klienta oraz jak odnosi się do kwestii rabatów czy możliwości sfinansowania zakupu. Jako ostatnią ocenia się jazdę próbną, która powinna stanowić wizytówkę każdego salonu.
SEAT został zwycięzcą 16. edycji Wielkiego Testu Salonów w kategorii marek popularnych. Większość badanych salonów marki dostała ocenę wzorową i bardzo dobrą. Uzyskana nota to średnia ze wszystkich sprawdzonych placówek danej marki. SEAT jako jedyny dealer samochodowy zdobył notę 100 proc. w kategorii rozmowy doradczej z klientem, a także okazał się bezkonkurencyjny podczas jazdy testowej, w której ze średnią 99,7 proc. uzyskał najlepszy wynik w całej historii testów. Na uwagę zasługuje także ocena za obsługę kupujących – 92, 2 proc, która jest bardzo ważna dla zwycięzcy testów. -Customer experience stoi w centrum naszych działań. Gratuluję naszym dealerom, którzy zgodnie ze standardami marki każdego dnia perfekcyjnie obsługują odwiedzających, szczególnie dbając o bezpośredni kontakt i dobre relacje z potencjalnym klientem – mówi Michał Szaniecki, dyrektor marek SEAT i CUPRA.
Test został przeprowadzony we współpracy tygodnika „Auto Świat” z jedną z największych pracowni badawczych Kantar Automotive.