W sierpniu SEAT sprzedał 42 100 samochodów, poprawiając tym samym własny rekord miesiąca z 2018 roku. Oznacza to, że w osiem miesięcy 2019 roku hiszpańska marka samochodów sprzedała 411 600 pojazdów – to najwyższa wartość w historii firmy. W tym samym czasie sprzedaż samochodów marki CUPRA wzrosła o 70%.
W branży motoryzacyjnej zauważalny jest powszechny wpływ wprowadzenia standardu WLTP na rynkach europejskich. W przypadku wielu producentów samochodów przełożył się na skok sprzedaży tuż przed początkiem obowiązywania nowej procedury w sierpniu 2018 roku i niższe wyniki w bieżącym. Zjawisko to nie dotknęło jednak SEAT-a, który w sierpniu 2019 roku zanotował 2% wzrost sprzedaży (42 100 egzemplarzy) w porównaniu do 2018 roku (41 200), co zarazem przekłada się na różnicę ponad 41,6% w porównaniu do miesiąca 2017 roku (29 700). Popularność pojazdów SEAT-a w pierwszych ośmiu miesiącach 2019 roku (384 000) jest o 7,2% wyższa niż w tym samym okresie w rekordowym 2018 r.
Imponującym wzrostem może pochwalić się również marka CUPRA, która w tym samym okresie odnotowała 70-procentowy wzrost względem 2018 roku, sprzedając 17 100 samochodów. Choć do końca roku pozostały jeszcze cztery miesiące, nowa marka już pobiła swój wynik sprzedaży z całego poprzedniego roku (14 400).
– Wyniki za sierpień to potwierdzenie naszej silnej kondycji w skali całej Europy od początku 2019 roku. Pomimo wymagających okoliczności nasz udział w rynku i sprzedaż wzrastają przez cały rok – mówi Wayne Griffiths, Wiceprezes SEAT-a ds. marketingu i sprzedaży i Dyrektor Generalny CURPY – Wierzymy, że ten wzrost utrzyma się również w kolejnych miesiącach.
Najdynamiczniej rozwijającymi rynkami dla SEAT-a i CUPRY są Niemcy, Francja i Włochy. Największą sprzedaż pod względem liczby egzemplarzy odnotowuje się w Niemczech (94 800 pojazdów, +14,1% względem 2018 roku), Hiszpanii (80 000, +1,2%) i Wielkiej Brytanii (46 800, +3,5%). Na kolejnych miejscach uplasowały się Francja (24 800, +14,%) oraz Włochy (18 400, +20,7%). Samochody hiszpańskiego producenta cieszą się również coraz większą popularnością w Meksyku. Wyniki za okres styczeń-sierpień (16 500, +6,5%) okazały się najlepsze w historii działalności marki w tym kraju.
Podczas targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie SEAT oficjalnie ogłosił plany związane z mobilnością elektryczną. Producent wcześniej w tym roku zapowiedział już powstanie modeli Mii electric oraz el-Born, pierwszych w pełni elektrycznych pojazdów marki. CUPRA również zaprezentowała we Frankfurcie swój pierwszy całkowicie elektryczny samochód koncepcyjny – Tavascan. Firma wprowadzi również na rynek odmianę popularnego SUV-a w wersji hybrydowej plug-in – SEAT-a Tarraco PHEV. Początek produkcji jest zaplanowany na 2020 roku.